Meer mooi weer, Alberts Town en omgeving Wanaka - Reisverslag uit Cromwell, Nieuw Zeeland van Appie en Agniet Jong - Swart - WaarBenJij.nu Meer mooi weer, Alberts Town en omgeving Wanaka - Reisverslag uit Cromwell, Nieuw Zeeland van Appie en Agniet Jong - Swart - WaarBenJij.nu

Meer mooi weer, Alberts Town en omgeving Wanaka

Door: Agniet

Blijf op de hoogte en volg Appie en Agniet

23 December 2015 | Nieuw Zeeland, Cromwell

Uiteindelijk via Lake Tekapo naar het mooie weer gegaan. Gisteren in Timaru gezeten en hier met een hevige regenbui gewekt. Gelijk maar de zon opgezocht en dus naar de andere kant van de bergen. Ook een paar verzamelaars tegengekomen ... leuke winkeltjes met de gekste dingen maar ook prachtig mooi hout (nog meer ideetjes Henk)

Na een overnachting vlak bij Alberts Town aan het water zijn we nog even door Albert z'n plekje gereden. Ontzettend grote campground aan Lake Hawae bewonderd 's avonds, waar we plotseling op privéterrein van mensen stonden te kijken naar de Alpaca's en een ontzettende bende.
De vrouw des huizes kwam ons dat vertellen maar heeft ons netjes naar de campground teruggewezen.

Verder vanmorgen naar Wanaka geweest en aan het meer gelopen, door de Town Centre als echte toeristen in een tourist trap. Het was toch niet echt iets om te blijven dus doorgereden langs prachtige meren en ook naar het puzzelcenter geweest. Prachtig, al die illusies. Ben alleen nu wel een beetje in onbalans...

Ook de boodschappen voor de komende dagen gedaan, 't is bijna Kerst. Mensen wat een gekkenboel in de supermarkten.. :(

Nu zitten we in Cromwell, na bezichtiging van het historische deel van het stadje een Holiday Park opgezocht en een was gedraaid. Inmiddels waait het een halve storm, de was is droog en wij kunnen er weer even tegenaan.

• 27 December 2015 - 00:48

Hilly:

Haha, wij dachten ook meteen aan Rotterdam. En dat antiek: op de tafel staat mijn moeder haar stoeltje in het klein, staat nu hier in de tuin;). Intussen ook horse whisperer?
    2 kerstdag alweer voorbij hier, het is 0.30.... Hoe was de kerst daar?
    Wij waren gisteren bij een kerstversper in de katholieke kerk in Sneek, op de fiets. Toen het afgelopen was plensde het, dus we zijn de Walrus ingedoken tot het ergste voorbij was. Maar evengoed kletsnat thuis gekomen. Regen ipv sneeuw. Boven op die bergen daar wel sneeuw, vet uitzicht.
    We hopen dat jullie een leuk oud en nieuw tegemoet gaan, we zijn benieuwd naar hoe jullie jaarwisseling wordt!
    groetjes,
    Willem en Hilly