Gevonden .. mooie weer! - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Appie en Agniet Jong - Swart - WaarBenJij.nu Gevonden .. mooie weer! - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Appie en Agniet Jong - Swart - WaarBenJij.nu

Gevonden .. mooie weer!

Door: Agniet

Blijf op de hoogte en volg Appie en Agniet

21 December 2015 | Nieuw Zeeland, Timaru

Afgelopen nacht hebben we in Christchurch overnacht. Was niet de bedoeling maar daarvoor hebben we niet iets kunnen vinden.
Is weer een top 10 Holiday Park geworden dus de korting hebben we er al bijna uit van de pas ;)

Was overigens weer een leuke dag in Christchurch. Daar hebben we de rest van de dag zo'n beetje doorgebracht in het Town Centre, en dat heeft diepe indruk gemaakt. De wederopbouw van de Earthquake / aardbeving in februari 2011 is nog in volle gang. Er is zo' beetje niets over van de hele binnenstad, het was echt overweldigend. Ook met een paar locals gesproken maar men heeft er nog steeds moeite mee en dat is heel begrijpelijk! Meer dan 185 doden en enkele duizenden gewonden. De eerste was al in 2010, sterker, maar die richtte dus veel minder schade aan.
sindsdien zijn er veel bevingen geweest maar zo groot als toen (gelukkig) nooit meer. Er wordt nu vooral met heeel veel staal gebouwd, quakeproof noemt men het.

Met het adres van de fam. Plenter op zak nog door Cass Bay gereden, maar dat adres herkende TomTom niet. En wij herkenden de omgeving natuurlijk niet. Heel veel bijgebouwd. Door de heuvels van Cass Bay zijn we uiteindelijk teruggekeerd naar de Highway en van daaruit door een stuk "zo vlak als Friesland" gereden met alleen veeteelt...

Vooral met de temp van 35+ hebben we behoorlijk wat kleur opgedaan en zo zijn we, al badend in de zonnebrand, verder afgezakt naar Timaru. Vanavond misschien nog even zeehondjes kijken na 21u in het park / aan Caroline Bay. Ook hier is het weer een hele mooie omgeving om te wandelen, wat we zeker weer even doen!
Inmiddels teruggekeerd van een wandeling die heel leuk was. Je hebt geen idee hoe de straten hier lopen. In ieder geval berg op berg af!

• 23 December 2015 - 07:57

Henk:

veel plezier lekker genieten en tot volgend jaar.
    groeten Henk en Jennie.