Zuidereiland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Appie en Agniet Jong - Swart - WaarBenJij.nu Zuidereiland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Appie en Agniet Jong - Swart - WaarBenJij.nu

Zuidereiland

Door: Agniet

Blijf op de hoogte en volg Appie en Agniet

19 December 2015 | Nieuw Zeeland, Nelson

Inmiddels zijn we op het Zuidereiland aangeland en zetten daar onze reis voort.
Een heel andere binnenkomst dan het Noordereiland. Er wonen al veel minder mensen, het is veel minder commercieel en er heerst een serene rust bijna. Vanaf de Ferry in Picton zijn we ca. 19u nog even verder gereisd. Wilden niet in de grote stad blijven, al is dat hier een heel ander begrip dan op het andere eiland.

Onderweg weer een vreselijk ongeluk tegengekomen waarbij een auto op de zijkant in de sloot lag en een andere op de verkeerde weghelft en in de verkeerde richting stond, helemaal in elkaar van voren. Er lag een kleed overheen ..... koude rillingen.

Niet veel verder gereden want het was nog steeds koud en ook bijna schemerig. In Havelock terecht gekomen bij een campground waarvan de eigenaren veel gereisd hadden. Zijn zelfs in NL geweest! Leuk stel en vooral hij kon het wel pratende houden.
Was ook een goede campground, en de omgeving was ook leuk.
Hebben zelfs Charlotte haar eigen winkeltje gevonden (dus Char ..)

De volgende ochtend fris en fruitig weer op pad gegaan richting Abel Tasman Track, bovenin. Verder konden we niet gaan.