Van Sydney naar Hawaii - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Appie en Agniet Jong - Swart - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Hawaii - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Appie en Agniet Jong - Swart - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Hawaii

Door: Agniet Swart

Blijf op de hoogte en volg Appie en Agniet

13 Januari 2016 | Verenigde Staten, Waikīkī

Een van de leuke dingen van reizen is dat je zoveel ziet, doet en meemaakt. Zoals even de groeten doen aan een onbekende in Hawaii van een andere onbekende uit Nieuw Zeeland ;)

De vlucht van Sydney naar Hawaii werd door Qantas uitgevoerd en die was weer uitstekend, zoals alle vluchten tot nu toe. De ontvangst op Hawaii was echter niet met muziek en een mooie bloemen, dat viel tegen .. hadden we zeker ook moeten inkopen.
Vanaf de aankomsthal werden we naar buiten gedirigeerd om de bus naar de verhuurmaatschappij te nemen. Ging echt op de Amerikaanse manier, niet bepaald klantvriendelijk. Maar goed, het is voor de veiligheid denken we maar.
Het verhuurstation was ook wel op de luchthaven geweest, dus het hoe en waarom snappen we nog steeds niet.
Eenmaal bij het verhuurstation aangekomen met bussen vol, konden we weer een grotere klasse auto uitzoeken dan besteld. Ditmaal is het een VW Passat geworden, ook een type slagschip ;)

Helaas stond USA niet op onze TomTom, stom, dus ook maar een GPS gehuurd. Bepaald geen overbodige luxe. Zo zijn we op pad gegaan naar Waikiki op Oahu Island, 42 km verderop naar het Ewa Waikiki Hotel. Wat te vroeg aangekomen dus weer weggestuurd, 2 uren later mochten we terugkomen. Niks coulance, alleen wel alvast voucher gekregen voor parkeren bij het hotel ad $ 20,- per dag. Ze hadden wat te weinig parkeerplaatsen dus wie het eerst komt het eerst maalt.

Maar even lekker op pad gegaan, we zaten maar op 5 minuten lopen van het strand. Als dat geen luxe is !
Eerst maar eens een lekkere strandwandeling in mooi zonnig weer gemaakt en de omgeving wat beter bekeken. Was wel overal Japanse supercommercie.

Om 16 u konden we inchecken. De hotelkamer bleek een keukentje met koelkast en 2pits stove te bezitten dus we konden prima zelf koken. Dat hebben we af en toe gedaan.
De volgende dag hebben we de auto gepakt en zijn eens rond gaan rijden op zoek naar de natuur. De noordkant van het eiland bleek heel mooi te zijn. Het historische Hulawei met haar markets, de North Shore met haar hoge golven zijn ideaal voor de surfers.

• 17 Januari 2016 - 19:00

Simone:

Hallo buurtjes!!

Allereerst de beste wensen voor dit nieuwe jaar!!

Wat een leuke reisverslagen!
    Alweer in Hawaii!
    Das niet een straf.... Klinkt goed; zo dicht bij het strand!
    Hier hebben we sneeuw gehad vanochtend en t vriest hier.
    Dus geniet nog van het lekkere warme weer!!

Wanneer komen jullie weer terug?

Nog een fijne tijd samen en voorzichtig!

Ben benieuwd naar de reisverslagen te horen als jullie weer terug zijn!

Groetjes van Simone