Op zoek naar mooi weer - Reisverslag uit Arthur’s Pass, Nieuw Zeeland van Appie en Agniet Jong - Swart - WaarBenJij.nu Op zoek naar mooi weer - Reisverslag uit Arthur’s Pass, Nieuw Zeeland van Appie en Agniet Jong - Swart - WaarBenJij.nu

Op zoek naar mooi weer

Door: Agniet

Blijf op de hoogte en volg Appie en Agniet

20 December 2015 | Nieuw Zeeland, Arthur’s Pass

Helaas regende het vanmorgen pijpestelen toen we wakker werden in Rapahoe Bay. Klonk wel gezellig: harde wind van de zee en de regen tegen de autoruiten. Het is alleen niet geslaagd tijdens een " zomervakantie" in een land waarvan je mooier weer verwacht.
Hebben dus wat langer uitgeslapen en zijn toen nog even gaan afwassen, een excuus om nog niet weg te hoeven.

Toen we wel zover waren kwam er een Nederlands stel vragen of Appie verstand van auto's had: hun camper startte niet en zij waren allebei absolute leken op alle auto en campergebied. Nou, dat had hij wel, we hadden alleen geen startkabels. Die had het mannetje van de Campground wel, "mr. momfer de mompelmol" , nog nieuw in plastic.
De Crafters tegen elkaar aan gezet nadat ze de accu's gevonden hadden en toen laten starten en flink doorlopen. De accu van hen was compleet dood, de radio wilde niet meer uit en meer ongein.
Een leuke gelegenheid waarbij Appie weer wat fans en mogelijke klant opgedaan heeft. Ze waren verslingerd geraakt aan het camperen, mocht alleen wel wat kleiner. Dat kan geregeld worden ;) Oorspronkelijk wilden we naar Greymouth maar niet met slecht weer.
Na eerst de voorraad aangevuld te hebben zijn we het mooie weer op gaan zoeken aan de andere kant van de berg. Hiervoor zijn we de Arthurs Pass overgestoken. Mooie bergpas dwars door skigebied en creeks en wat wandelingetjes. Er is alleen bitter weinig Campground op de route. Zo zijn we uiteindelijk terecht gekomen in Christchurch, in een Top 10 Holiday Park met veel beter weer, alleen is het 's nachts ook hier flink koud, Geeft niet, doorslapen Jantje.
De foto's en filmpjes van de videocamera zijn nog niet gedownload dus die houden jullie tegoed. Internet is hier ook niet super, dus alles moet weer even in fasen maar het komt wel.

• 20 December 2015 - 15:36

Syb En Susan:

He buurtjes
    Zonde van de regen in het zomerseizoen.Wij breken iedere dag warmterecords!!!!!!!
    Genietse daar en een goede reis verder.Hier alles oke.

groetnis syb en susan

• 20 December 2015 - 21:59

Willem:

Leuk om jullie verslag te lezen ook leuk om te zien dat je mensen op de andere kant van de wereld nieuwsgierig kunt maken over campers in nederland. PS jullie zijn opnieuw oom en tante geworden van een dochter van chris en femke 19dec 15.30 8 pond 58 cm Pipa Rosa . Moeder en kind doen het prima
    En broer zijn dochter is 8 weken terug ook bevallen van een zoon. Jesse dus weer een neef en nicht erbij