De laatste dagen op het Noordereiland alweer - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Appie en Agniet Jong - Swart - WaarBenJij.nu De laatste dagen op het Noordereiland alweer - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Appie en Agniet Jong - Swart - WaarBenJij.nu

De laatste dagen op het Noordereiland alweer

Door: Agniet

Blijf op de hoogte en volg Appie en Agniet

18 December 2015 | Nieuw Zeeland, Wanganui

Voor het autocheck verhaal moesten we weer een stukje terug naar boven en zijn we in New Plymouth aangeland aan de kust, waar we gelijk even aan het strand wilden kijken. Het was echter een rots-strand, en geen zand.
Daar gaat je romantische strandwandeling op blote voeten ;)
Toch weer een mooi stukje natuur midden in de grotere stad. Bij het Visitor Information Centre info opgedaan voor het vervolg van de route. Een groot architectonisch gebouw met veel leuke dingen en informatie.

Van daaruit doorgereden langs de kust met wat scenic stops. Overnachting in Wanganui in een Top Ten Holiday Park. Ook daar weer strand om de hoek, waar we wel lekker aan het water zaten. Helaas was het water van boven en water van onderen, woeste zee met veel regenwater. Het kleine droge stukje van de dag werd uiteraard benut voor de wandelingen. Hier de ferry trip herbevestigd voor de 17e, dus 2 dagen later.

De daarop volgende nacht was alweer de laatste op het Noordereiland en hebben we doorgebracht in Lower Hutt, vlak bij Wellington bij de Ferry. Daar moesten we om 13.00 u inchecken. 's Morgens eerst nog naar het Te Papa museum in Wellington geweest. Een mooi museum, gratis entree met evt. donatie, en er waren wat betaalde tentoonstellingen maar die hoefde je niet te bekijken.

Ruim op tijd ingecheckt konden we de auto mooi in de lijn zetten en kijken hoe de boot aanmeerde. Dat duurde nogal even. Het bleek dat er een stuk touw in de schroef zat, dat moest er eerst uit. Intussen kwam er nog een 2e Interislander, dat is de veerdienst tussen de eilanden. Uiteindelijk moesten we op die ferry en zijn we iets later dan gepland weggevaren, scheelde maar 10 minuten, kniesoor die er op let. De zee was redelijk ruig, heerlijk vaartochtje van 3,5 uur. Ook even aan dek gezeten en wat foto's genomen. Dat zullen we nu proberen in foto's erbij te plaatsen.

Ook zijn enkele verslagen wat aangepast, zodat jullie zoveel mogelijk kunnen meegenieten.

• 18 December 2015 - 23:49

Willem:

Mooie foto.s ook van de oldtimers hee lekker genieten luitjes